duminică, 20 noiembrie 2011

Despre moda...

Salutare lume!

MÓDĂ, mode, s. f. 1. Obicei, deprindere colectivă, specifică la un moment dat unui mediu social; spec. gust, preferință generalizată la un moment dat pentru un anumit fel de a se îmbrăca. ◊ Loc. adj. La modă = a) care corespunde gustului într-un anumit moment, care se folosește frecvent la un moment dat; modern; de actualitate, actual; b) (despre oameni) care se comportă conform gustului, preferințelor unui anumit mediu social (la un moment dat); foarte cunoscut sau apreciat la un moment dat. ◊ Expr. De modă veche =a) care nu mai corespunde cu gustul momentului, depășit, demodat, desuet; care aparține unor realități din trecut, ieșite din uz; b)(despre oameni) cu concepții vechi, depășite; care se conformează unui sistem sau unui principiu din trecut, învechit. 2. (În sintagmele) Magazin de mode = magazin de pălării femeiești (și de obiecte mărunte de îmbrăcăminte femeiască). Revistă (sau jurnal) de modă (sau de mode) = revistă care conține modele (noi) de îmbrăcăminte și de încălțăminte. Casă de modă (sau de mode) = atelier (de lux) unde se confecționează la comandă obiecte de îmbrăcăminte. – Din it. moda, germ. Mode, ngr. móda, fr. mode.

Asta este teoria... Si cica o stiu... Dar e clar ca nu am fost niciodata in ton cu moda... Sunt un fan al FHM (adica e singura revista ce o cumpar  ) si sunt prezentate acolo destule despre moda masculina, dar cind ma uit la preturile afisate... mai bine imi cumpar vreo 5 tinute cu banii aia... In loc sa dau vreo 600-800 de lei pe o bluza, o camasa, un pantalon si o pereche de papuci mai bine iau vreo 3 perechi de jeansi culori diferite (3x75 lei), doua camasi (2x65lei), doua "pulovere" (2x80 lei), o pereche de pantofi (1x130 lei) si o pereche de tenisi/"adidasi"/pantofi sport (1x90 lei) si am rezolvat 7 tinute cu putin peste 700 de lei... 

In viziunea mea moda are trei coordonate:
1. creatiile marilor case de moda, care stabilesc curentul international, dar care in romanica noastra ajung rar si la preturi exorbitante, incit cu banii de pe o tinuta iti poti lua o masina la mina a doua, bunicica. Ca sa iti iei ceva bun si la preturi corecte trebuie sa pleci in strainatate si sa cumperi la prima mina toate "toalele" si atunci ar fi relativ ok, daca ai salariu european (citeva mii de euro)...
2. "curentul" stabilit de producatorii/designerii/furnizorii locali, la niste valori/calitati/preturi apropiate de puterea noastra de achizitie. Aici iti poti permite o tinuta din cind in cind si este un raport potrivit cost/multumire ... De cele mai multe ori mi se pare ca "moda" impusa de designerii locali nu seamana cu curentul international, dar probabil este doar impresia mea ...
3. "moda" impusa de portofel... adica mergi la butic/mall/hipermarket si iti cumperi ce iti place tie, ce e la oferte, faci moda in stilul personal. Aici primeaza costul pe unitatea de calitate (stabilita tot de tine), adica incerci sa cauti intii calitatea si apoi te gindesti la "moda", trebuie doar sa iti placa si sa te simti bine in ceea ce vei cumpara...

Eu, in 99% din cazuri, ma incadrez in categoria a treia...  De fiecare data cind merg la cumparaturi in Hipermarket trec si pe la raionul de imbracaminte sa vad daca am sansa sa gasesc ceva sa se incadreze in cerintele impuse - calitate peste medie, preturi sub Mall... Se intimpla uneori sa gasesc ce caut, dar in general sunt multumit doar de hainutele pentru copii. La raionul pentru barbati rar gasesc ceva sa fie pe placul si "dimensiunile" mele... asa ca rar reusesc sa imi inoiesc garderoba...

Acum, cu concursul asta, am gasit promotiile Real si stau de citeva minute si admir catalogul Traieste toamna in stilul tau! si catalogul Iarna asta distractia incepe cu superoferte! si "inghit in sec" pentru ca, daca si calitatea hainelor e la fel ca pozele, bugetul de 700 de lei prezentat mai sus s-ar rezolva intr-un singur loc si cred ca si mai ieftin ... dar in Iasi nu au vrut sa vina...  Din cataloagele online se poate vedea ca se pot lua haine la preturi de 40-80 de lei si incaltaminte in jurul a 100-120 de lei, exact pe "gustul" meu...

Dupa cum e prezentat online REAL si conform "reclamei" facute de fratele din Constanta cred ca mi-as schimba destinatia de cumparaturi in secunda in care s-ar deschide in Iasi... dar totusi cred ca va mai curge multa apa pe Bahlui pina atunci...





Articol scris pentru SuperBlog 2011

Un comentariu:

  1. Si vrei sa le mai fac o reclama buna? Cand ma duc la Real fac 2 lucruri deodata. Imi las copiii la un loc de joaca din Real si eu imi fac cumparaturile super linistit. Cea mai tare combinatie...

    RăspundețiȘtergere

Ratings