vineri, 18 noiembrie 2011

De la BNC la nano-routerul wireless ...

Salutare lume!

Interesant titlu de articol, nu? Oare câţi din cei ce mă citiţi (medie de 26 pe articol...) ştiţi ce e un conector BNC ? Acum toţi cunosc doar două valori: internet wireless si 3G (unii chiar ştiu şi de 4G...).

Eu am prins toate etapele existenţei IT moderne... luând in considerare "era modernă" ca începând in 1990...  Inca din generala am avut computer, daca putem numi asa HC91 si CIP... Pe atunci nu stiam nici ca exista internet... sau macar retea...

Cand am ajuns la facultate am intrat in contact cu reteaua, cu joaca in retea, cu internetul, cu mIRC-ul ... ce "aranjamente" se faceau sa fii in retea... sa reusesti sa intri intr-o "bucla" mai buna, mai mica, mai apropiata de server... Eram la Facultatea de Constructii, intr-un camin plin cu "viitori ingineri", unde eram o mina de oameni ce aveam habar IT si "reuseam" sa ne bucuram de unele privilegii...

La vreun an si ceva s-a facut dotare din partea Universitatii si fiecare camin a trecut pe UTP, nu mai erau problemele din perioada BNC-ului - cind se intrerupea netul pe o bucla mergeai din camera in camera si verificai la cine se intrerupe... Alta viata... era mai simplu, cu switch-uri si routere... Dar cu alte probleme - distanta mare pina la primul switch, costuri mai mari cu cablurile si echipamentele, dar si cu beneficii legate de viteza de transfer...

In zilele noastre, oricine isi doreste are acces la o sursa de net, fie la o retea de cartier, fie un mare provider, care in general a acaparat retelele de cartier...

Cand am hotarat sa ne facem upgrade la compul personal am trecut direct la laptop - portabilitate... In teorie totul suna mai bine:
- poti sa te misti oriunde vrei in casa, nu esti legat de un birou...
- poti sa il pui in geanta si pleci...
- poti sta pe balcon la o tigara si sa iti faci treaba...
Dar m-am lovit de o problema "neprevazuta" - aveam vreo 20 de metri de cablu pe care ii purtam peste tot cind voiam sa navighez pe net ... Simteam ca degeaba am laptop si as putea fi "portabil" ca tot eram legat... Mereu ma plingeam ca merg cu "sacosa" de cablu dupa mine si mi-ar fi prins bine sa fi existat routerul nano BR-6258n, la care nu trebuie sa faci mai nimic, doar il legi la capatul cablului venit de la furnizor si gata, ai retea wireless in toata casa...

Mihai a crescut, iar noi am inceput sa mergem mai des in calatorii... Si la fiecare acasa - Vicov sau Falticeni - aveam acces la net, dar doar cablu... Cand voiam sa navigam trebuia sa ne legam cu rindul la cablul existent... ce bine ar fi fost sa am un router nano BR-6258n in geanta laptopului... Mai urit era cind ne adunam la Falticeni toata familia
 si erau cel putin 3 laptopuri si toti doream acces la net pentru un mail, un joc, un film de cautat, etc... Trebuia sa car de acasa routerul wireless ce mi l-am achizitionat intre timp... era complicat totul... stateam citeva zile la Falticeni si veneam cu citeva cutii dupa mine ca sa putem avea net...






Articol scris pentru SuperBlog 2011

4 comentarii:

  1. noh! si-acu, ca este, ce-ai sa faci? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Acusi o sa puna tata parola sa ne dea net numai cand vrea el... ha ha ha ... asa vor fetele... e un vis frumos pt ele :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam tarziu maestre...cam tarziu cu tehnologia :P Mi-am luat acum 3 saptamani samsung s2 si...TADAAAAA!!! de trei saptamani nu prea am mai scos laptop-ul din rucsac (doar la servici, ca am toata informatia pe el). Internet, mail, excel, word, autocad, jocuri, telefon, etc; toate intr-un pod de palma. Si e si placut de lucrat cu el.
    Tin minte ca in anii 90 si ceva faceam afaceri bune cu casetele cu jocuri pentru hc. In 98-99 eram necajit nevoie mare ca aveam un 386 cu hard de 600 de mega si nu imi incapea starcraft-ul pe el. A trebuit sa rad tot din hdd ca sa imi intre; cu bnc-ul era o nebunie daca prindeai 20k/s =)). Ce vremuri dom`le, ce vremuri ;)
    In ritmul asta cred ca in maxim 5-10 ani o sa fim toti in cloud si o sa avem ca device-uri niste pix-uri cu holograme :)

    RăspundețiȘtergere

Ratings