marți, 15 noiembrie 2011

Blogosfera

Salutare lume!

Situatie ipotetica: mi-am "deschis" afacere pe net... Si ce puteam sa fac cand sunt "super tare in IT" ? Un magazin virtual de materiale de constructii si servicii conexe, adica intermediez lucrari de constructii/finisaje...

Pentru promovarea site-ului, trebuie sa gasesc o solutie, care sa difere de metodele actuale (toate serviciile oferite de google sau alt distribuitor de reclama) si in acelasi timp sa pot lua contact cu lumea direct. Una  din putinele variante ar fi o acapararea blogosferei... si aici sunt cel putin doua variante: advertorial - platesti direct unor anumite bloguri cu trafic adecvat sa iti faca un fel de reclama - si varianta unui concurs cu premii si teme impuse.

Pentru advertorial este destul de clar si simplu ce trebuie facut. Cauti in multimea de bloguri citeva cu trafic mediu spre mare, cu multi abonati si apoi ii propui o suma apropiata celei platite lui google pentru mia de vizualizari. Totul pare simplu din perspectiva planului, dar probabil "socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din tirg"... sunt sigur ca sunt unii bloggeri, care au puterea de a cere mult peste ceea ce ofera google, dar se gasesc si unii care vor accepta sume mai mici, asa ca e bine sa se bugeteze cel putin un cost dublu pe mia de vizualizari fata de cit s-ar plati la google... Prin aceasta metoda se poate estima un trafic de oameni, care de obicei citesc acele bloguri si este posibil ca imaginea firmei sa ramana intiparita in mintea unora...

Mult mai dificil, dar posibil mai ieftin, este sa realizezi si sa sustii un concurs pentru "lumea larga" a bloggerilor. Aici totul e relativ si foarte greu de contabilizat rezultatele obtinute, dar macar esti sigur ca daca realizezi temele de concurs perspicace ai citeva zeci/sute de oameni care te vor cunoaste.

Prin concurs poti obtine totusi o mai mare vizibilitate, fata de citeva bloguri cu articole platite, deoarece totul se poate transforma exponential: ai o mina de oameni (zeci sau sute), care din placere/curiozitate/ideea unui cistig usor vor participa si isi vor promova singuri articolele intre prieteni, prietenii vor spune si la alti prieteni pentru ca e ceva inedit si interesant, posibil ca prietenii prietenilor sa spuna mai departe si astfel se poate ajunge la mii de cititori care sa afle despre produs/firma.

La concurs totul tine de inventivitatea organizatorului... Ca sa iti faci cunoscut concursul ar trebui sa "ataci" retelele de socializare. Dupa ce ai creat pagina firmei, realizezi o sectiune de concurs, unde, in prima faza aloci niste fonduri de premiere simbolice ca sa poti aduna "urmaritori". Cand ai ajuns la un numar de citeva mii trebuie sa introduci concursul pentru bloggeri, ca sa poti aduna citeva sute de concurenti. Ca sa poti obtine niste statistici reale ar trebui sa impui introducerea unor unelte de monitorizare a traficului tuturor concurentilor. Inaintea unor etape cu teme considerate mai importante ar fi bine sa dai unele premii in cupoane de reclama pe google, cu impunerea utilizarii in urmatorul articol pentru a creste vizibilitatea in cautarile generale. La unele etape poti pune conditii de obtinere numar de voturi pe reteaua de socializare in care ai pagina creata...

Evident, la concurs exista riscul de a ajunge in extrema nedorita - reclama negativa, deoarece "impui" unele restrictii care unora nu le vor prii, dar asa se vor "cerne" concurentii...


articol scris pentru SuperBlog2011  


Ratings