joi, 1 decembrie 2011

A fi sau a nu fi ...

Salutare lume!

„...Moldova n-a fost a stramosilor mei, n-a fost a mea si nu e a voastra, ci a urmasilor vostri s-a urmasilor urmasilor vostri in veacul vecilor...” ar trebui modificata putin... cu Terra in loc de Moldova... si asta ar trebui sa spunem/gandim toti in acest moment...

Ce lasam urmasilor nostri? O planeta sacatuita de resurse si plina de poluare...

Ce putem face? Sa reducem poluarea e la indemana tuturor si ar trebui sa ne implicam mai mult, parerea mea... 

Ce pot face eu clar? Multe... Fac ceva? Putine...  

De ceva timp am inceput sa selectam gunoiul corespunzator: hartie si carton la locul lor, plasticuri si peturi la locul lor, bateriile uzate la locul lor ... Am mai incercat si alte lucruri mai putin dounatoare mediului - mai putine pungi din plastic, saci de gunoi cu perioada mai mica de descompunere, folosit hirtiile pe ambele fete, reparat jucariile, folosit detergenti bio (chiar si sapun de casa sau nuci), folosit mai putina apa la baie, izolat apartamentul pentru un consum mai mic de energie...

Chiar si cu masina am incercat sa invat si sa aplic secretele condusului economic... si chiar am reusit: am redus consumul pe traseul Iasi - Falticeni de la 6,5 litri/100 km la 5,6 litri/100 km. Pare incredibil, dar se poate... Oricum e mare consumul si poluarea deasemenea, asa ca singura varianta pentru a reduce poluarea creata de mine e sa trec la o masina hibrida sau chiar electrica. Prin multe teste comparative recomandata este TOYOTA PRIUS, un hibrid evoluat si bine lucrat, cu care s-a reusit performanta de a consuma  3.7 litri/100 km in cel mai aglomerat trafic al saptamanii.


La facultate, la cursul de Urbanism am avut o lectie despre poluarea urbana. Studiile au demonstrat ca cei mai mari poluatori din orase suntem noi cetatenii, cand folosim pentru serviciu masinile. Din dorinta de confort folosim singuri cate o masina si crestem emisiile de gaze daunatoare. Concluzia era ca transportul in comun electric era cel mai util si mai curat. Dar in acele vremuri inca nu aparusera masinile hibride sau electrice, astfel ca ar trebui modificat acel curs... Trecerea la masini cu motoare electrice va fi scaparea oraselor in care traim. Nu vom renunta la confort, dar vor fi mai putine emisii toxice.


Cand ne gindim sa plecam din Romania dorim sa asiguram juniorilor o viata mai buna... dar oare facem tot ce trebuie pentru viitorul lor? Viitorul lor nu poate exista daca nu gandim ecologic, pentru ca nu vor mai avea o planeta cand vor fi ca noi...



Articol scris pentru SuperBlog 2011

Ratings