joi, 21 iulie 2011

Concluzie . . . amara . . . (part 1)

Sunt ( un ) OBOSIT . . .


Salutare lume,


           Dupa cum se observa si din titlu , sunt doua directii pe care le voi aborda . 
Intii , lucru vizibil pentru toti cei ce au companie zilnica sau macar uneori ma observa - sunt obosit FIZIC . . . 
            Nu este dimineata in care toti colegii sa nu ma ma intrebe daca am reusit sa ma trezesc . . . Beau 5 (cinci) cafele , minim , zilnic si tot imi pica ochii in gura  . . .  Seara cand il duc pe Mihai la culcare si ma roaga sa stau cu el , adorm inaintea lui  . . . Daca ma scapi pe un loc in care se poate dormi , e sigur ca adorm (daca ma lasi in pace 2 minute . . . 
            Probabil este de la extenuare si somn putin , pentru ca analizele au iesit anul acesta cel mai bine . Partial este greseala mea ca ma culc / dorm doar dupa ora 12 ( mai sunt cazuri - cand ma prinde Mihai - cand adorm inainte de 23 ) si ma ( incerc ) trezesc pe la 06.30 - 07.00 . Daca as fi mai organizat si nu as pierde timpul aiurea pina la ora 00.00 poate nu as mai fi asa de obosit , dar sunt cum sunt si de aia ma place lumea care ma place ( teoretic ) ( sau asa sper eu ) . . .  Daca mi-ar lua doar 20-30 de minute sa fac curat in bucatarie cum , se intimpla atunci cind are chef Alina sa faca ea , teoretic , mi-ar ramane mai mult timp , dar eu , practic, "ma cred Napoleon" , adica fac mai multe activitati in acelasi timp : mai spal / pregatesc un vas , mai dau un click pe net , mai fumez o tigara , mai fac ordine pe un raft , etc. Stiu ca ar trebui sa fac fiecare activitate independent si corect , dar vointa ioc ( ca si in cazul fumatului ) . E clar ca toata oboseala vine din dezordinea din viata mea , si fizica si psihica . . .

            A doua parte , e complicata . . . Foarte posibil ca doar eu sa ma consider un obosit , dar sper sa aflu si alte pareri . Probabil stiti la ce ma refer , dar ideea e ca "un obosit" = invechit , potrivnic la schimbari , cu idei preconcepute etc ( intelegeti voi unde bat ) . Aici vreau sa discutam ( daca se baga cineva ) , daca nu voi face un update intr-un oarecare viitor  . . .
       
Update 1 : Am unii colegi draguti , nu rateaza zi sa nu imi aduca aminte ca "sunt expirat" sau "mosneag" , ca mai uit unele lucruri , ca ma misc mai greu , inteleg mai greu . . . Dar e in gluma mare parte ( sau asa cred eu ) . Uneori chiar ma simt batran si ma apuca disperarea ca am 33 de ani si sunt unii mai tineri ca mine si au ajuns mai sus ( se stiu ei care sunt ; ) ) - exemple sunt multe si intre subantreprenorii mei care au cu 2-3 ani mai putin si au afaceri care le permit sa aiba o masina buna , sa isi ridice o casa cu gradina , sa plece in concediu in tari civilizate cate 2 saptamani vara si iarna , etc.

9 comentarii:

  1. Salut, Radu! Angela sunt, fosta colega de la PR (anonima sa fie postarea, dar semnata, sa stim si noi cine tropaie pe-aici :). Te citesc ori de cate ori postezi cate ceva nou. Nu cred ca ti-am zis, dar te apreciez foarte mult, mai ales pt ca faci pe Napolenul, inclusiv in bucatarie. Alina cred ca este fericita pentru chestia asta. Senzatia de care scrii tu este fireasca, mai ales in conditiile unui job solicitant si a unei familii cu doi copilasi mici. Nu-s aici ca sa dau sfaturi, dar iti zic cu sinceritate ca ai nevoie de un pic de timp pt tine. 2-3 zile undeva departe (sau mai aproape, cum vrei tu), cu gandurile tale si cu Alina, fara cei mici. Cu siguranta bunicii abia asteapta sa-i lasati pe mititei intr-o minivacanta! Nu te consider "mosneag", esti ca o pagina de internet care se incarca greu, si e firesc sa se intample asa, cu 5 cafele la activ+ stresul zilnic fara satisfactii. Da un REFRESH si fa liniste in jurul tau, poate sunt unii oameni care nu merita sa le dai atentie, mai ales cand "complimentele" lor sunt gratuite si rautacioase. Este de apreciat ca vrei sa vorbesti despre ceea ce simti, cu siguranta asta te va ajuta. Hai, sus! Noroc, si urmatoarea postare sa fie cu fotografii de la escapada in 2! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu sunt , radu , ca anonima sa fie semnata ... Multumesc pentru sustinere

    RăspundețiȘtergere
  3. vin si eu cu o privire ... mai de-aproape ... e drept ceva intarziata dar stii motivul ...

    da, esti obosit fizic ... atat de obosit ca daca ai putea ai dormi o pana cand ai ajunge din nou la silueta de altadata :)
    cafelele te tin in priza la serviciu, acasa te tin treaz cerintele constante fie din partea lui M (tati vreau aia, tati mi-e sete, tati vreau sa ma plimb cu bicicleta, tati vreu pe gard, tati, vreau ...), fie din partea mea (am nevoie sa-l tii un pic pe G, trebuie pregatita gustarea lui M, trebuie pregatita baita, trebuie ..., trebuie ..., trebuie ...) , dupa care mai sunt si celalate treburi – facturi, cumparaturi, etc – de multe ori amanate din lipsa de timp …
    nu cred ca este vreo persoana (care stie ce inseamna sa ai copii) care sa nu-ti spuna "asa e cand ai copii"! trebuie doar sa gasesti un echilibru … cheia ar fi, cica, organizarea timpului intr-un mod cat mai eficient (multe ar fi de spus la capitolul asta) … si la cum se preteaza organizarea cu disponibilitatea ta (ma refer la timp) ... good luck with that!
    si daca oboseala te poate face sa te porti in reluare, sa ai reactii intarziate, sa faci greseli de "junior" ... atunci da, esti "mosneag" (nu "expirat", e un termen care nu poate fi folosit in acest context) ...
    legat de receptivitate la nou ... greu te mai pot determina sa porti anumite culori :) (ce?! sunt si barbati care poarta roz :) si le sta foarte bine :)), sa-l porti pe G intr-un wrap? "e de fete!" fu raspunsul tau :) sapunuri hand made :)) ti se pare ca ar fi o risipa sa-l folosesti tu :) .... deci in materie de astfel de noutati esti destul de indaratnic ...
    daaaaar ... tehnologie? sport? games and other manly things? stiu! nu ai timp sa te gandesti/citesti/discuti despre asta, dar daca ar fi ... ne imaginam, nu?
    timpul ... dusmanul (sau aliatul?) celor disperati sa fie in pas mereu cu "moda" ...

    sunt multe de zis dar cel mai mult as vrea sa-ti aduc aminte de ce la 33 de ani ai un apartament amarat cu 2 camere, o dacie logan si-ti faci concediile pe la rude ... dar mai incolo ca tocmai s-a trezit cineva ...

    RăspundețiȘtergere
  4. dupa cum spuneam … as vrea sa-ti aduc aminte de ce la 33 de ani ai un apartament amarat cu 2 camere, o dacie logan si-ti faci concediile pe la rude ...
    o afacere proprie inseamna timp rapit din cel petrecut cu familia, nopti nedormite, stres ca-ti poti pierde afacerea in orice moment daca un client sau altul nu este multumit (o sa revin la acest punct daca vrea careva sa intre in amanunte ...)
    o casa cu gradina inseamna fie ca esti norocos (nu te gandi la loto) si ai un loc de munca foarte bine platit (dar in romania asta inseamna, in general, ca salariul aproape in intregime vine dat pe ratele de la banci si nu prea mai esti stapanul tau), fie o mostenire, fie un ajutor substantial din partea rudelor, fie sa calci la un moment dat pe langa (stii la ce ma refer) … etc
    o masina buna e cu skepsis - nu pretind ca ma pricep la masini - ori vine la pachet cu casa si gradina ori cu ratele achitate din mai tot salariul (plus cazul "ocolim legea romaneasca" ca si mai sus)
    ce mai era? concediile … moda petrecerii acestora in alta tara e relativ recenta, cam de cand a aparut M, copii find motivul principal pentru care nu te poti incumeta la drumuri lungi (drum foaaaarte lung de-acasa pana la granita, drum scurt de la granita la destinatia cu umbrele, sezlonguri, cocktailuri si fete in bikini - apa foarte curata, mancarea buna, servirea impecabila si restul serviciilor din pachet sunt pentru neveste, copii, amante, etc )
    se pot face concedii cu buzunare "pline mai pe jumatate asa" ... deci in afara de dificultatile legate de un drum lung cu cei mici nu vad de ce nu am putea face si noi un sejur prin alte tari ...
    de cand suntem impreuna mereu am cautat sa fim in echilibru, serviciu vs noi ... sa avem acel timp petrecut impreuna, in care sa ne simtim bine, chiar daca e la un episod din serialul preferat acasa, in pat, eventual cu o ciocolata in loc de popcorn, sau la o cafea undeva ...
    am fost constienti mereu, si unul si celalalt, ca nu o ducem foaaaaarte bine din punct de vedere financiar dar o ducem bine, atat cat sa ne permitem sa ne simtim bine IMPREUNA ...
    da! e un apartament amarat cu 2 camere, in care daca scapi un servetel pe jos zici ca nu s-a facut curatenie de o saptamana ... dar aici am petrecut cele mai frumoase momente! e coltul nostru cu un pic de verdeata - cam cea mai multa verdeata din tot iasul - cu parcare si loc de joaca pentru copii chiar sub nas ... un colt amenajat cu multa caldura - nu pretind ca ma pricep la amenajari interioare ... spatele tau stie asta cel mai bine la cate mutari a trebuit sa execute - dar amenajat cat sa ne simtim bine - nu asta e scopul?!
    da! e doar o dacie logan dar ne-a dus unde am avut nevoie si ne-a adus intregi acasa de fiecare data! nu asta conteza?!
    da! ne petrecem concediile pe la rude - fie in casuta racoroasa cu gradina superba de la F, fie in imensul apartament de la V cu lunca sucevei la cativa pasi (e drept distrusa acum de inundatii) cu gradinita unde sapa cot la cot M si Amicu si trag la pompa sa curga apa si sa ude zarzavaturile ... sa nu uitam de briza marii venita la pachet cu rudele de la C ...
    vom merge noi si prin alte tari ... candva (eu nu ma grabesc) ... pana atunci stam pe capul rudelor :) de fapt ne bucuram de compania lor pentru ca in orice moment se poate intampla orice ... si cu ce ramai? cu afacerea? masina? sau cu momentele petrecute alaturi de cei dragi?
    m-am lungit (ca asa mi-e stilul) dar daca ar fi sa scriu de fapt esentialul ...
    poate ca nu ai cont in banca sa-ti permiti casa in bucium, masina cu sofer si un birou doar pentru tine (sef sau nu) ... dar ai o familie frumoasa - o sotie care te iubeste foarte mult (chiar daca in ultima vreme si-a concentrat atentia spre copii), doi copii minunati, un acoperis deasupra capului, sub care, "culmea", ai fost si poti fi fericit, o masina care te poate duce oriunde in orice moment (chiar si la rude la care sa mergi in vizita din placere) ...
    poate nu pare mult dar eu consider ca este!

    RăspundețiȘtergere
  5. Subscriu la tot ce a scris Alina! Aceasta este partea plina a paharului :) Pana la urma conteaza ce asteptari ai de la tine, viata, familie, sot/sotie, etc. De fapt problemele si regretele apar cand ai asteptari prea mari si in "arii" superficiale dupa parerea mea.Asta nu inseamna ca nu trebuie sa iti doresti o masina buna, o casa/apartament bun/a, familie , concediu in strainatate, etc.. Cu alte cuvinte cand te simti obosit, necajit, etc.. uitate la altul care e mai necajit decat tine si sigur o sa iti spui "e... eu am aia si aia sau pursi simplu sunt sanatos". Asa ca, capul (scuze pt cacofonie :)) sus si mergi inainte, pana la urma asa facem toti!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ultimul anonim fiind Ana :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce tari Anonimii astia... hai sa facem un club al anonimilor ... Eu sunt din rudele de la C... si daca vreti sa va relaxati ... va asteptam la mare... acu cat nu intram in renovari ... facem pasul cel mare si ne indatoram la banci sa ne facem casa noastra ... daca anul asta nu veniti, la anul sigur trebuie...o sa avem un apartament super smecher ...zic eu ...vom vedea ce va fi pana la anu.... hai pupici bosorogule si hai la liberty parade ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Bai nene, daca la 3x ani zici ca esti mosneag e grav de tot. Sfatul meu (nu ca as fi expert). Fa-ti un program ceva mai strict pe care incearca din rasputeri sa-l respecti. Lasa-te de fumat daca inca nu ai facut-o. Bea maxim o cafea pe zi, hai 2... dar 5 deja e prea mult.

    Si cel mai important. Sunt absolut convins ca ai un sport care iti place. Apuca-te si fa sport. Nu renunta la acele 2-6 ore de sport saptamanale pentru nimic in lume.

    Asa eram si eu, chit ca-s cu putini ani mai mare ca tine. M-am apucat acum un an de un sport, nu conteaza care, dar e destul de solicitant. Imi place la nebunie si ma simt extrem de bine. Iti schimba viata. Arzi toxinele si grasimile si toate prostiile care iti zac in organism si iti dau aceasta stare de lipsa de vlaga.

    Capul sus, se poate!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc pentru comentariu si incurajare, cred ca intr-un viitor apropiat voi face si eu un sport ca sa pot sa il sustin pe Mihai sa se dezvolte corespunzator, iar Gabriel va avea nevoie de iesit din casa...

    Faza e ca trebuie sa imi gasesc vointa ... sper sa o gasesc ...

    RăspundețiȘtergere

Ratings