miercuri, 2 noiembrie 2011

A fi sau a nu fi… autonom

Salutare lume!


Ciudat titlu nu? Oricine si-ar dori sa fie autonom - AUTONÓM, -Ă, autonomi, -e, adj. Care se bucură de autonomie. Care este liber, care nu depinde de nimeni. [Pr.: a-u-] – Din fr. autonome, lat. autonomus. (Sursa: DEX 1998) - dar fiecare are viziunea lui ... iar viziunea lui difera de obiectivul vizat ...

Ideea mea de autonom e simpla: sa am destui bani incit sa nu depinde de nimeni... Ideea e sa pot sa imi satisfac in orice moment fiecare capriciu, asa incat in acest moment, cistigul de la Loto e singura si cea mai buna varianta de a ajunge autonom...    Visul meu se apropie foarte multe de Doua loturi, dar sper sa nu patesc ca Dl Lefter... Imi imaginez ca as renunta la serviciu (cel putin o perioada destul de lunga) ca sa am un "program" flexibil... sa imi pot lua persoanele dragi si sa ma duc unde doresc, cind doresc... sa imi pot satisface toate "dorintele omenesti" - nu va ginditi aiurea !!! - adica sa am si eu o garderoba adecvata sa nu ma mai uit mereu in stinga si in dreapta la hainele frumoase de pe unele manechine, dar cind ma uit si la eticheta sa plec in graba... sa imi permit si eu o masina care imi place dar depaseste de 2 ori valoarea apartamentului pe care il am acum... sa am si eu o casuta incapatoare, draguta, cu gradinita si loc de joaca pentru juniori... sa am o casa de vacanta unde sa ma pot duce iarna... sa imi permit si eu un "concediu" oriunde merita mers...

Autonomia visata este din perspectiva celor 30+ ani pe care ii am cu o familie fericita (nevasta iubitoare, copii dragalasi), dar daca ma gindesc la autonomia visata la 20 de ani, se schimba perspectiva, oarecum... Si atunci imi doream un trai linistit, cu conturi nelimitate, dar ideea de autonomie era alta... Sa fiu autonom insemna sa fiu departe de parinti, sa nu depind de ajutorul acordat (neconditionat), sa imi pot permite sa sparg bani cu prietenii pentru a "gasi" "prietene"   ... Erau putine lucruri "necesare" pentru a ma simti autonom, nu le-am avut chiar in sensul visat, dar m-am descurcat (a se vedea paragraful de mai sus...)

Unii ar privi autonomia ca la serviciile de rent a car. Te duci frumos la AUTONOM, iti alegi o masina, ii faci plinul si pleci... Nu iti bati capul cu inmatricularea, cu asigurarea, cu taxele, cu service-ul, cu RAR-ul, cu ... si mai sunt altele... Ti s-a terminat benzina? Pui.. Te-ai plictisit de masina asta? Intri pe site la ei, vezi care e cea mai apropiata agentie, iti rezervi alta masina, te-ai dus si ai schimbat-o imediat... Ce sa iti bati capul cu hirtogaraia necesara sa iti cumperi alta masina, sa o vinzi pe actuala? Fac altii asta pentru tine...

Voi (cei 8 cititori ai mei) cum vedeti autonomia?



Articol scris pentru SuperBlog 2011 - etapa nr. 14

3 comentarii:

  1. stai putin sa-mi revin :)))) (dupa "nevasta iubitoare, copii dragalasi" :P) si apoi raspund si la intrebare ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. asta da comentariu......referitor la blu.ce dulci mai sunteti.
    Fain blog...banuiesc ca tot pe fuga.Eu ma tot chinui sa iasa ceva preview de ceva sapt la ceva de purtat bb si nu iese..... asa ca bv. revin si cu comment la autonomie soon.

    RăspundețiȘtergere
  3. E așa și așa agenția Autonom. Foarte mulțumit în schimb sunt de experiența cu PriceCarz! Închirierea unei mașini a fost simplă și rapidă, iar prețurile competitive m-au convins să revin. Recomand cu încredere pentru servicii de închiriere auto de calitate!

    RăspundețiȘtergere

Ratings