miercuri, 23 februarie 2011

Sclav la mai multi stapani ...

            Acu ceva vreme un coleg s-a insurat . Dupa nunta a facut niste lucruri total diferite de cele facute de mine la acelasi moment . A plecat vreo 2 saptamani prin Spania si alte zone in "luna de miere" , a mai pus niste bani peste "profitul" de la nunta si si-a luat masina ( acum sunt sigur ca a facut alegerea inteleapta, pt ca fara masina nu te descurci in acest oras, decat cu greu si cheltuiala care se amortizeaza prin masina proprie ) . Eu i-am spus sa isi faca un credit sa isi ia casa , dar el nu a vrut , s-a distrat, a trait "momentul" . . .
             Eu am fost in "luna de miere" o saptamana la "mare" la hotelul cumnatului fratelui meu  . . . ;) a fost cadou de nunta  . . . Am strans cureaua cat de mult s-a putut si intr-un final am reusit sa ne cumparam un apartament, in perioada de boom imobiliar ( mai scump nu cred ca se putea )  . . . dar acum platesc o rata cat plateste colegul chiria  . . . asa ca nu stiu cine e mai "castigat" eu sau el  . . .
              Dupa ce ne-am cumparat "casa" au urmat alte cheltuieli ( micsorate cu ajutor oferit de parinti - mobila de sufragerie si bucatarie de la ai mei , patul si masutele facute personal de socru ) . Apoi am ajuns la pasul cel mare , care era de fapt responsabilul cu generarea acestor cheltuieli : B E B E  . . . Pentru sarcina asta cheltuilile au fost de 2 - 3 ori mai mari decat tot ce cumparasem in casa  . . . si erau doar cheltuielile cu analizele , eco , vitamine , mancare mai buna , pentru ca pentru venirea pe lume am facut inca un C R E D I T  . . . nu a fost in totalitate pentru nastere , dar aproape 30 % doar pentru aducerea acasa ( operatie - doctor , anestezis , moase , asistente , "cazare" in spital o saptamana ) , aproape 30 % am cheltuit pentru amenajarea si dotarea "camerei" lui (cu toate ca si noi dormim acolo) - patut , saltea din iarba de mare , paturele simple sau impermeabile , cam 15 % am cheltuit cu montarea de "termopane" la dormitor si baie , iar restul pe diferite lucruri necesare in casa pentru ajutor in cresterea bebelusului (s-ar putea ca o parte din rest sa fi folosit pentru botez , dar nu mai tin minte exact  . . . )
              La ceva timp dupa ce s-a nascut Mihai am ajuns sa mai fac un credit  . . . Eu eram mereu de serviciu in bucatarie   . . . ajungeam acasa pe la 7-8 si pana la ora 12 tot faceam cate ceva , dar cel mai mult timp il pierdeam cu spalatul vaselor   . . .  asa ca am hotarat sa ne cumparam o masina de spalat vase , pe credit evident   . . . Si am facut m a r e a greseala sa cumpar cu un card de credit facut intr-un magazin de electrocasnice. Totul era frumos si bine , daca nu as fi intrat in limita de credit , ca nu am mai reusit sa fac n i c   . . . am tot cheltuit fara sa mai pun inapoi    . . .
              Acu vreo 2 ani DACIA (data de ai mei , ca ei isi cumparasera alta) a dat semne de aproprierea de "obstescul sfarsit" , asa ca am mai facut 2 credite ( ca nu mai aveam limita sa facem doar unul    . . . ) pentru o masina noua , tot Dacia, Dacia Logan    . . .
               Asa ca acum muncim doar ca sa platim datoriile, efectiv suntem s c l a v i i bancilor , avem mai multi stapani care ne "controleaza" indirect viata    . . . abia mai reusim sa cumparam cite ceva inafara celor indispensabile (mancare si produse de curatenie)    . . . Ce sa mai vorbesc de distractii , ca in mare am uitat ce inseamna (cu exceptia filmelor vazute la tv , care nu sunt totusi elemente de distractie, ci doar "mijloace" de pierdut timpul) .
               Nu stiu care ar fi concluzia , pentru ca este undeva la mijloc    . . .  Adica , fara imprumuturile realizate nu as fi avut casa si tot ce imi trebuie , dar in acelasi timp am pierdut libertatea alegerilor , distractiile . Cu atatea datorii a fost nevoie de o regandire a tuturor cheltuielilor , am micsorat programul de gradinita pentru Mihai , mancam doar acasa , la magazin luam doar strictul necesar (cu toate ca uneori ni se scurg ochii prin galantare si mai trecem restrictiile) , cadouri fff rar , flori si mai rar    . . .
               Evident , exista si mai rau si sunt fericit si cu ce am acum , dar stresul provocat de aceasta forma de sclavagism este mare    . . .

2 comentarii:

  1. Hai nu fi trist. Stim ca viata e grea. Nici nu vreau sa ma gandesc ca probabil as fi fost la fel ca tine daca as fi avut credit pt casa. Daca ne gandim la parintii nostri, bunicii nostri, cred ca si lor viata le-a fost neprielnica la un moment dat. Trebuie sa o luam asa cum ne este dat si sa speram ca va fi mai bine. hai bafta... si sa ai forta .. si bani sa ii poti creste pe amandoi .. sanatosi ..

    RăspundețiȘtergere
  2. stii cum e: cand suntem tineri ne dam sanatatea pentru bani si dupa aia ne dam banii pentru sanatate

    RăspundețiȘtergere

Ratings